HTML

River Cottage nyomán

Célom, hogy az ismert sorozatnak megfelelő életmódot alakítsak ki. Azaz, hogyan legyek minél egészségesebb, a lehető legolcsóbban.

Friss topikok

Linkblog

vaj recept

2010.06.02. 16:53 EvlynRoe

kisverébválasz | megnéz2006.02.16 09:09:13 © (28)

Vaj: biztosan van szakszerűbb leírás is, én egyszerű falusi módon tudom.

 

Vásárolom a házitejet, igy nem gyakran csinálok. Felforralom, és ha lehűlt, a vastag fölét leszedem, lezárt üvegben hűtőben 7-10 napig eláll. Ezt használom sütikbe, tejfölnek, stb.

Ha megmarad több üveggel, habverőtálba szedem, és addig keverem (én elektromos habverővel, nagyanyám még kézzel csinálta), amíg a zsírja összeáll. Kis hideg vizet öntök hozzá, azzal is keverem kicsit, majd műanyag szűrőn leszűröm róla az írót (kenyérsütéshez felhasználom). Mégegyszer öntök rá hideg vizet, átkeverem, de ezt a vizet már kiöntöm. Az összeállt vajat kicsit meglapogatom, hogy a víz kijöjjön belőle. Frissen nagyon finom, hűtőben pár napig eláll, de hamar avasodik.

 

Laurina-001válasz | megnéz2006.02.17 18:12:33 © (36)

Szia! vajat  házi tejből lehet készíteni.(Inkább az esti fejésből, mert annak mindig magasabb a zsírtartalma.) Egy fazékba töltöd, hideg helyen egy éjszaka állni hagyod. Reggel leszeded a tejszínt róla. Nekem van egy tupperware 2 l.-es mérőmixem, amelynek olyan teteje van, hogy csak a habverőmnek csak a rúdja fér bele. Ez azért szuper, mert nem csapkod össze mindent. A leggyorsabb fordulattal keverem, addig míg kicsapódik a vaj. Elég időigényes, de megéri. Szűrőn lecsöpögteted, majd formálod. Kíváncsi vagyok hogy fog sikerülni. Jó munkát hozzá.

 

A nyers tejet kiöntöttem tálba, hogy könyebb legyen leszedni a fölét (általában nálunk 6 litet tej volt egy alkalommal, ez heti háromszor), másnapra a föle összegyült a tetején és lekanalaztam. Öntöttem alá egy kis hideg vizet és robotgéppel (a habverőjável) kb 15 percig kellett vernem, mire összeállt a vaj, utána nagy szűrűre tettem kb fél órráa és kicsöüögött belőle a még benne levő viz. (meg kicsit meg is nyomkodtam.  Ez kb 2-3 napra elégv aj volt (mi 5-en agyunk alapesetben de általában mindig vannak más kosztosok is), utána jött a következő adag.

Nagyon finom -akkor még házikenyeret is sütöttem , de nem tul kalóriaszegény:-))

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rivercottagenyoman.blog.hu/api/trackback/id/tr442051228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása