HTML

River Cottage nyomán

Célom, hogy az ismert sorozatnak megfelelő életmódot alakítsak ki. Azaz, hogyan legyek minél egészségesebb, a lehető legolcsóbban.

Friss topikok

Linkblog

beszerzés

2010.06.02. 16:58 EvlynRoe

Mooniválasz | megnéz2006.02.13 10:17:37 © (22)

Sziasztok!

Lehet otthon sajtot csinálni. Eleinte patikai Pepsinnnel  csináltam, de volt, hogy 10l tejet önthettem ki, mert nem mindig alvadt meg. Nem jó. Rendes oltót az Anivetnél lehet venni, vagy ha sok a tejed, lehet Mosonmagyaróvárról rendelni. A sajtkészítést pedig a Mezőgazdasági kiadónak a Tejfeldolgozás kisüzemekben, és házilag(?) v. vmi hasonló c. kiadványából elég jól el lehet sajátítani. Mármint az alapokat, aztán ki-ki a saját tecnikája alapján gyakorolja. Pl. sajtkard helyett egy jó hosszú kés, sajtformának a műa. szűrő is megteszi stb. Fűszereket pedig mindenki saját ízlése szerint tehet bele.

 
Laurina-001válasz | megnéz2006.02.13 10:54:36 © (23)
Kedves Mooni! Légyszíves írd már meg a Mosonmagyaóvári címet, ahonnan sajtoltót rendelhetnék. Szívesen venném, ha megírnád még azt is, hogy mivel ízesíted. Köszönöm.
 
Mooniválasz | megnéz2006.02.14 11:26:27 © (24)

Szia!

Telefonon rendeltem és postán küldik.

Tel: 06-96/215-711, v. 06-96/219-870

Cím: Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet

Mosonmagyaróvár, Lucsony u. 24.

Én a Kelvax + (plusz)-t rendeltem - 2ml/10 liter tej-, van erősebb is. Egy literes flakont küldenek 6-7000,-Ft postaköltségestől, de megéri. Nagyon sokáig elég. Injekciós fecskendővel mérem a tejhez. Nekem 7 kecskéhez elég volt egy szezonra. Nem csak ezt, még sok félét lehet rendelni, sztem olcsóbb, mint az anivetes. A fokhagymától a lilahagymán keresztül a kakukkfüvön át a kaporig ami csak eszedbe jut. Kömény, őrölt bors.....

 

Mooniválasz | megnéz2006.02.20 10:06:25 © (41)

Szia!

Drágának tűnik, de én vettem Anivetest is:  2l tejhez kellett 1-2ml, és az ára is olyan 1000,-Ft körül mozgott egy decinek. Az alvadása sem tetszett. Ha kiszámolod, sokkal jobban jársz a Móvárival. Esetleg vkivel(kkel) együtt kellene megrendelni. Én sem forralom a tejet és így simán eláll kb. 1 hétig. Sajtnak az egy-két napi gyűjtést használom, de inni, stb. tökéletes a "régi" is. Ha nem fogy el, túró lesz a gyerekek legnagyobb örömére.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rivercottagenyoman.blog.hu/api/trackback/id/tr812051244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása